Najczęściej wybierane formy uszlachetnienia materiałów reklamowych
Z różnego rodzaju materiałami marketingowymi spotkać można się praktycznie wszędzie. Ulotki, wizytówki czy sygnowane teczki to tylko kilka przykładów powszechnie występujących materiałów marketingowych. Aby przyciągały wzrok obecnych i potencjalnych klientów, a także były odpowiednio chronione przed wilgocią czy uszkodzeniami mechanicznymi stosuje się metody introligatorskie, nazywane powszechnie uszlachetnianiem druku.
Jakie metody uszlachetniania druku najczęściej wykorzystuje się w przypadku materiałów reklamowych?
Technik uszlachetniania jest naprawdę dużo. W przypadku materiałów reklamowych kilka z nich jest szczególnie często wykorzystywanych. Jedną z najpopularniejszych metod uszlachetniania druku jest foliowanie. Dzięki niemu powierzchnia ulotek, katalogów czy broszur jest powlekana odpowiednio dobraną folią. Dzięki temu papier jest zabezpieczony przed działaniem wilgoci i uszkodzeniami mechanicznymi. Za pomocą folii można nadać materiałom wykończenie matowe, błyszczące lub strukturalne. Ta metoda wpływa nie tylko na odbiór wizualny – specjalne folie mogą oddziaływać również na dotyk.
Kolejną popularną metodą jest termodruk, znany również jako hot-stamping. Na arkuszu umieszcza się srebrną lub złotą folię metaliczną, a następnie zadrukowuje się je za pomocą farb UV. Wykorzystanie tej metody pozwala na podkreślenie eleganckiego charakteru danych materiałów reklamowych. Wśród najpopularniejszych metod uszlachetniania druku znajduje się również lakierowanie. Na dany element lub jego część zostaje nałożony specjalny lakier, nadając mu określony wygląd. Dostępne są lakiery matowe, błyszczące, fosforyzujące czy oddziałujące na ciepło.
Ciekawą formą uszlachetniania druku jest tłoczenie. Pozwala na tworzenie trójwymiarowego wzoru. Tłoczenie wykorzystuje się do uwypuklania logo, napisów lub zdobników. Ta metoda sprawdza się świetnie do uszlachetniania wizytówek, dyplomów, papieru firmowego czy zaproszeń. Jest eleganckim i ponadczasowym sposobem na uatrakcyjnienie materiałów reklamowych. Uszlachetnianie druku bardzo często przybiera formę sztancowania. Polega ono na wycinaniu oryginalnych i skomplikowanych wzorów, przyciągających wzrok. Sztancowanie sprawdza się świetnie do ozdabiania kalendarzy, zaproszeń, a także do produkcji opakowań kartonowych.