Blog
Kiedy warto zdecydować się na uszlachetnianie druku?
Poprzez uszlachetnianie druku rozumie się całą grupę metod obróbki papieru, które mają za zadanie podnieść jego walory wizualne i wytrzymałościowe. Za pomocą uszlachetniania pozornie proste elementy mogą nabrać całkowicie innego charakteru. Z uszlachetniania druku korzystają przedstawiciele większości branż. Do najczęściej wykorzystywanych metod uszlachetniania druku należy lakierowanie, foliowanie, sztancowanie, tłoczenie oraz hot stamping.
Składane, klejone czy zszywane – jakie pudełka do dystrybucji będą najlepsze?
Różnego rodzaju pudełka stały się wręcz nieodłącznym elementem życia. Są one niezwykle praktycznym sposobem na przechowywanie przeróżnych rzeczy i bibelotów, zabezpieczania cennych rzeczy podczas transportu czy magazynowania, a także przewożenia różnych produktów z punktu A do punktu B. Obecnie na rynku można znaleźć przeróżne rodzaje pudełek, różniące się kształtem, rozmiarem, wyglądem, grubością, a także sposobem składania. Każde z nich najlepiej sprawdza się w innej sytuacji.
Co jest niezbędne, aby stworzyć ekskluzywny katalog produktów?
Katalogi produktowe są nieodłącznym narzędziem większości firm, aktywnie poszukujących nowych klientów i wprowadzających nowości do oferty. Dzięki nim każdy aktualny czy potencjalny klient może zapoznać się z tym, co oferuje dana firma. Bardzo często jest to pierwsze zetknięcie się danej osoby z konkretnym usługodawcą, dlatego też należy zadbać, aby katalog odzwierciedlał w pewien sposób firmę i stanowił jej dobrą reklamę.
Falcowanie a bigowanie – jakie są między nimi różnice?
Drukarnie i przedsiębiorstwa introligatorskie korzystają z wielu różnorodnych technik, które poprawiają wygląd drukowanych materiałów, dekorując je lub ułatwiając korzystanie z nich. Wiele z nazw określających konkretne procesy nie jest zrozumiałych dla człowieka niemającego styczności z tą branżą. Niektóre z nich są wykorzystywane zamiennie, chociaż nie oznaczają konkretnie tej samej pracy. Dobrym przykładem jest filcowanie i bigowanie, które czasem wykonuje się razem, jednak dotyczą dwóch różnych działań.
Najczęściej wybierane formy uszlachetnienia materiałów reklamowych
Z różnego rodzaju materiałami marketingowymi spotkać można się praktycznie wszędzie. Ulotki, wizytówki czy sygnowane teczki to tylko kilka przykładów powszechnie występujących materiałów marketingowych. Aby przyciągały wzrok obecnych i potencjalnych klientów, a także były odpowiednio chronione przed wilgocią czy uszkodzeniami mechanicznymi stosuje się metody introligatorskie, nazywane powszechnie uszlachetnianiem druku.
Folia soft-touch – czym się charakteryzuje?
Folia soft – touch wykorzystywana jest coraz częściej do uszlachetniania różnego rodzaju materiałów marketingowych jak wizytówki, okładki czy foldery reklamowe. Jak sama nazwa wskazuje, charakteryzuje ją aksamitny, gładki dotyk. Ze względu na swoją estetykę, niedawno wprowadzony na rynek materiał bardzo szybko zyskał szerokie grono fanów. Warto wspomnieć, że estetyczny wygląd nie jest jedyną zaletą folii soft – touch.
Marketing sensoryczny w materiałach drukowanych – na czym polega?
Wiele podjętych przez nas decyzji pokierowane było przez nasze zmysły. Wzrok, węch, smak, zapach i dotyk – te pięć zmysłów ma ogromny wpływ na odbieranie przez nas świata zewnętrznego, a także na wybory zakupowe. Poprzez marketing sensoryczny rozumiana jest grupa technik oddziaływania na zmysły, które pozytywnie wpływają na odbiór danej marki i produktu przez potencjalnego klienta. Dotyczy to praktycznie każdej branży, od spożywczej po chemiczną, a także zakładów poligraficznych.
Hot-stamping - na czym polega i gdzie się go stosuje?
Hot-stamping jest techniką umożliwiającą uzyskiwanie posrebrzanych i pozłacanych wydruków. Hot-stamping, zajmuje się upiększaniem druku poprzez wytłaczanie na gorąco. Do jego niezbędne są matryce wypukłe, które przewodzą ciepło. Hot-stamping pozwala na dekorowanie druku i jest jednym z najpopularniejszych sposobów pozyskiwania najwyższej jakości druku ozdobnego. Metoda ta stosowana jest przy zaproszeniach, okładkach książek czy wizytówkach. Nawet prosty projekt doskonale się prezentuje, jest bardzo elegancki i gustowny. Hot-stamping stosowany jest głównie w calach reklamowych, chociaż możemy go wykorzystywać na szeroką skalę, ponieważ cechuje się trwałością i odpornością na zniszczenia. Ogromną zaletą hot-stampingu jest szybkość wykonania oraz stosunkowo niska cena.
Różnice między hot-stampingiem a cold-stampingiem
Pod nazwą hot-stamping kryje się jedna z najpopularniejszych metod uszlachetniania druku zwana także termodrukiem. Do naczelnych zalet tej techniki możemy zaliczyć między innymi piękny efekt wizualny, dlatego hot-stamping jest bardzo często wykorzystywany w ramach zdobienia np. opakowań. Do charakterystycznych cech tej metody należą także wyraźne i uwypuklone srebrzenia lub złocenia.
Jak wykonać hot-stamping do formatu B1?
Hot-stamping jest metodą upiększania druku przez wytłaczanie na gorąco, stąd określany jest również termodrukiem. Wykonuje się go z użyciem matryc wypukłych przewodzących ciepło, zapewniając najwyższą jakość dekorowania druku, dlatego znajduje zastosowanie na zaproszeniach, wizytówkach czy okładkach.