Blog
Lakierowanie wybiórcze – kiedy warto je zastosować?
Zastosowanie nowatorskich rozwiązań w dziedzinie wydruku i poligrafii staje się coraz bardziej powszechne, a jednym z nich jest lakierowanie wybiórcze.
Kilka wskazówek, jak wyróżnić projekt firmowej wizytówki
Firmowa wizytówka to nie tylko praktyczne źródło informacji o danej osobie czy firmie. Właśnie dlatego tak istotne jest, aby nasza wizytówka była efektywnym, profesjonalnym i atrakcyjnym wizualnie przekaźnikiem przekonującym do współpracy.
Co można wyprodukować za pomocą sztancowania?
Sztancowanie papieru jest jednym z najczęściej wykonywanych zabiegów w zakładach introligatorskich i drukarniach. Z tej metody korzystają również firmy produkujące opakowania. Za jego pomocą można wyprodukować z papieru różnego rodzaju elementy użytkowe, jak i dekoracyjne. Do sztancowania wykorzystywane są specjalne narzędzia tnące, tzw. sztancery, które umożliwiają precyzyjne wycinanie wzorów i kształtów z papieru.
Kiedy warto zdecydować się na uszlachetnianie druku?
Poprzez uszlachetnianie druku rozumie się całą grupę metod obróbki papieru, które mają za zadanie podnieść jego walory wizualne i wytrzymałościowe. Za pomocą uszlachetniania pozornie proste elementy mogą nabrać całkowicie innego charakteru. Z uszlachetniania druku korzystają przedstawiciele większości branż. Do najczęściej wykorzystywanych metod uszlachetniania druku należy lakierowanie, foliowanie, sztancowanie, tłoczenie oraz hot stamping.
Składane, klejone czy zszywane – jakie pudełka do dystrybucji będą najlepsze?
Różnego rodzaju pudełka stały się wręcz nieodłącznym elementem życia. Są one niezwykle praktycznym sposobem na przechowywanie przeróżnych rzeczy i bibelotów, zabezpieczania cennych rzeczy podczas transportu czy magazynowania, a także przewożenia różnych produktów z punktu A do punktu B. Obecnie na rynku można znaleźć przeróżne rodzaje pudełek, różniące się kształtem, rozmiarem, wyglądem, grubością, a także sposobem składania. Każde z nich najlepiej sprawdza się w innej sytuacji.
Co jest niezbędne, aby stworzyć ekskluzywny katalog produktów?
Katalogi produktowe są nieodłącznym narzędziem większości firm, aktywnie poszukujących nowych klientów i wprowadzających nowości do oferty. Dzięki nim każdy aktualny czy potencjalny klient może zapoznać się z tym, co oferuje dana firma. Bardzo często jest to pierwsze zetknięcie się danej osoby z konkretnym usługodawcą, dlatego też należy zadbać, aby katalog odzwierciedlał w pewien sposób firmę i stanowił jej dobrą reklamę.
Falcowanie a bigowanie – jakie są między nimi różnice?
Drukarnie i przedsiębiorstwa introligatorskie korzystają z wielu różnorodnych technik, które poprawiają wygląd drukowanych materiałów, dekorując je lub ułatwiając korzystanie z nich. Wiele z nazw określających konkretne procesy nie jest zrozumiałych dla człowieka niemającego styczności z tą branżą. Niektóre z nich są wykorzystywane zamiennie, chociaż nie oznaczają konkretnie tej samej pracy. Dobrym przykładem jest filcowanie i bigowanie, które czasem wykonuje się razem, jednak dotyczą dwóch różnych działań.
Najczęściej wybierane formy uszlachetnienia materiałów reklamowych
Z różnego rodzaju materiałami marketingowymi spotkać można się praktycznie wszędzie. Ulotki, wizytówki czy sygnowane teczki to tylko kilka przykładów powszechnie występujących materiałów marketingowych. Aby przyciągały wzrok obecnych i potencjalnych klientów, a także były odpowiednio chronione przed wilgocią czy uszkodzeniami mechanicznymi stosuje się metody introligatorskie, nazywane powszechnie uszlachetnianiem druku.
Folia soft-touch – czym się charakteryzuje?
Folia soft – touch wykorzystywana jest coraz częściej do uszlachetniania różnego rodzaju materiałów marketingowych jak wizytówki, okładki czy foldery reklamowe. Jak sama nazwa wskazuje, charakteryzuje ją aksamitny, gładki dotyk. Ze względu na swoją estetykę, niedawno wprowadzony na rynek materiał bardzo szybko zyskał szerokie grono fanów. Warto wspomnieć, że estetyczny wygląd nie jest jedyną zaletą folii soft – touch.
Marketing sensoryczny w materiałach drukowanych – na czym polega?
Wiele podjętych przez nas decyzji pokierowane było przez nasze zmysły. Wzrok, węch, smak, zapach i dotyk – te pięć zmysłów ma ogromny wpływ na odbieranie przez nas świata zewnętrznego, a także na wybory zakupowe. Poprzez marketing sensoryczny rozumiana jest grupa technik oddziaływania na zmysły, które pozytywnie wpływają na odbiór danej marki i produktu przez potencjalnego klienta. Dotyczy to praktycznie każdej branży, od spożywczej po chemiczną, a także zakładów poligraficznych.